Skocz do zawartości
infern1ty

Małe akwarium do testów (mojej osoby :))

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich w moim pierwszym poście :)

Można powiedzieć, że jestem bardzo początkującym akwarystą, hmm to chyba za dużo powiedziane :)

Od dawna nosiłem się z zamiarem założenia akwarium i po tym jak dzieci wykazały zainteresowanie rybami uruchomiliśmy pierwsze proste akwarium słodkowodne :)

Jednak nie o nim chcę pisać. 

Jestem totalnie zachwycony akwariami morskimi i dużo czytam na ich temat. 

Za około rok będę robił remont w domu i chciałbym umieścić dosyć duży zbiornik w ścianie. Jednak najpierw chciałbym się przekonać czy będę potrafił takim cudem się opiekować. Dlatego czy jest możliwe założyć pierwszy zbiornik, powiedzmy 80 do 100 l aby nauczyć się podstaw pielęgnacji i utrzymania akwarium? Nie chce eksperymentować na zwierzętach dlatego na początek chodzi mi o utrzymanie odpowiednich parametrów wody, czystości itp . Jak to opanuje to jakas skała, koral czy rybka się pojawi. Czy taki poligon ma sens i czy moglibyście jakoś poradzić w co na początku zainwestować? Nie chcę odrazu inwestować tysięcy bo może się okazać że sobie nie poradzę :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj na forum :)

Trawny wybór jeśli chodzi o litraż z przeznaczeniem na pierwszy poligon doświadczalny. Moim skromnym zdaniem na tyle mały, że jest kosztowo znośny, a jednocześnie na tyle duży, że wahania parametrów które mogą się zdarzyć nie powodują "trzęsienia ziemi" i nieco łatwiej to wszystko ogarnąć niż w 30 litrach.
Zacznij od żywej skały zalanej wodą na początek, rybki i koralowce tak jak wspomniałeś później.
Do solidnych podstaw, oprócz szkła oczywiście potrzebujesz filtr RO/DI, odpieniacz, pompy cyrkulacyjne, oświetlenie, grzałkę, wiaderko soli i kilka podstawowych testów.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach