Skocz do zawartości
Lula

Rada dla a'technicznej - jaki osprzęt do nano akwarium?

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie 😀

Jestem laikiem technicznym w dziedzinie akwarystyki 😩☺️

Chcemy z mym dzieciem wejść na wyższy poziom  i  zaopiekować się nano akwarium morskim pod kraby, krewetki, jeżowca, ślimaki, koralowce miękkie i może jednego czy dwa LPSy (choć w małym akwarium to nie poszaleje)... ale bez zoa i innych zbójów 😉, bo moje dziecko wkłada ręce wszędzie, a w szczególności do akwariów i oczek wodnych (kocha wodę i życie w niej, ale ma 10 lat i jeszcze nie czai do końca konsekwencji innego środowiska niż słodkowodne - więc dmucham na zimne).  

Maksymalna wielkość jaką dysponuje to 45 cm/może 55 cm długości na 45 cm szerokości - mało, ale tylko tyle powierzchni płaskiej mam 🤨

Nie mam miejsca na sumpa 😭

Chciałabym dobre jakościowo oświetlenie (nie lubię głodzić moich zwierzaków) i dobrą filtracje (by sobie samej do pomóc - zawsze mam przewymiarowany ten ).

Szukam też opcji rozbudowy systemu (kolejne kroki inwestycyjne) o automatyczną dolewkę, karmienie czy dodawanie chemii (choć to wolę kontrolować sama na codzień).

Akwarium w zamyśle powinno sobie po ustabilizowaniu docelowo poradzić w dobrym zdrowiu same tak z 10 dni (dlatego nie chcę SPS) - a katarek do wyleczenia mieć przy 15/16 dniach - czasem wyjeżdżamy i nie mamy komu zostawić zwierzaków do opieki (psa wezmę z sobą, ale akwarium już nie 😋)

Generalnie najlepsze by było DIY - ale tutejsze dysputy techniczne (czytałam, żeby nie było) przewyższają moje aktualne umiejętności pojmowania tych aspektów, gubię się w ilości opcji.

Zastanawiałam się nad  firmami co by mi uszyły samą technikę na wymiar - po kontaktach mailowych, telefonicznych i innych ustaliłam, że chcą od razu robić 100% akwarium, a to nie wchodzi w grę... mnie i moje młode by to pozbawiło przyjemności tworzenia, klejenia, dobierania i walki o zdrowy mini ekosystem 😁