Skocz do zawartości
puffer

Szczepkarium Kuby

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałem przedstawić Wam mój pomysł na słone akwarium. Jest to moje trzecie morskie szkiełko ale nie mam dużego doświadczenia w hodowli SPSów, wcześniej miałem głównie miękkie i lps. Właśnie dlatego powstało to szczepkarium w którym powoli będę mógł "eksperymentować" szukając kompromisu między przyrostami a kolorami.

Liczę na Wasze rady i uwagi :D

Trochę danych technicznych:

szkło: 80x70x50 + sump

światło: 8x24W T5

cyrkulacja: JVP-201, Resun 15000, Resun 2000

obieg: new-jet 1700

odpieniacz: APF600

dodatkowo chodzą pelletki i ok. 3-4 litry siporaxu

W tym momencie w akwarium mam: Tubki, Favie, Lobophylie, Turbinarie, Fungie, Monti talerzową zieloną i szczepkę seriatopory.

W najbliższym czasie chciałbym porobić szczepki z lpsów na wymianę za spsy. Zostawiam sobie tylko fungię i tubki, które mógłbym karmić godzinami :D Czekam jeszcze na to aż gloniska się zupełnie wycofają (trochę za bogata woda była na początek) dobrze, że salarias i żółtek pomagają. Na celownik biorę montipory i właśnie te korale chciałbym teraz "kolekcjonować" w swoim zbiorniku :)

Cele na ten miesiąc:

- dodanie węgla do sumpa i zakup soli tm ba - będzie mieszana z IO - podmianki 5% tygodniowo

- wymiana jarzeniówek: planuję dać rury ATI, 5xBluePlus, 2xSpecial, 1xCoralPlus. Co myślicie o takim zestawie?

- i oczywiście nabycie jakiejś miodnej montipory :wink:

Bądźcie wyrozumiali bo fotograf ze mnie lichy. Uczę się dopiero jak cykać, żeby ładnie było

:)

9ccd99a63bfd04b2.jpg

f4dbe6898731edb4med.jpg

7ed21f0bbb7a5609med.jpg

Pozdrawiam

Kuba

Edytowane przez puffer

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

kolorki ładne , i korale wyglądają na zdrowe :-)

chociaż sam pomysł dziwny , czy oprócz tego akwa masz jakieś inne ?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

kolorki ładne , i korale wyglądają na zdrowe :-)

chociaż sam pomysł dziwny , czy oprócz tego akwa masz jakieś inne ?