Skocz do zawartości
michal_natalia

Ogólnie to witam

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie to witam. Mam na imię Michał 23lata od zawsze lubiłem akwaria miałem kilka słodkowodnych ale to nie to co kawałek tropików w szkle.

Teraz z żoną planujemy 400l do nowego mieszkania więc jestem początkujący i proszę o wyrozumiałość w miarę możliwości, ale wiem co znaczy sloniczka ponieważ kuzyn miał a mieszkamy w jednym domu.

Trochę już artykułów przeczytałem ponieważ jestem zalogowany też na NR.

Swoje akwarium zamierzam oprzeć na metodzie Ballinga, czy ktoś z własnych doświadczeń wie jaka sól najlepsza?

Przeczytałem już coś na ten temat ale za mało obiektywnych opinii.

A może ktoś proponuje reaktor chętnie wysłucham.

Dziękuję i jeszcze raz witam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

baniak 135x60x50h

samp 3 komory nie wiem czy mogę sypać linkami tutaj ale chcę skopiować pewien projekt bo jest prosty i sprawdzony, mianowicie wymiary zew. sampa - 45x45x96 cm, w sampie znajduje się około 130 lit ( http://www.nano-reef.pl/page.php?id=217 ) wiem że tego nie wolno robić ale spróbuję.

I komora: Odpieniacz

II komora: piasek i skała, grzałka, termometr

III komora: pompa obiegowa (plus może kiedyś reaktor na razie z niego rezygnuję), autodolewka, atodozowniki Ballinga czujniki

Jeśli o sprzęt chodzi to wybrałem tak:

- odpieniacz deltec APF 600 lub Terra Nova używany (mam okazję kupić)

- pompa obiegowa deltec HLP 4040 lub NewJet 4500 skłaniam się do NJ bo podobno równie dobry i cichy i mniej kosztuje

- RO + DI Aquafilter

- oświetlenie Aquael Lampa HQI 2x150W +T52x39W

- 2x cyrkulacja AquaEl - Reef Circulator 10000 lub Koralia 5200l Evolution  

- autodolewka SP 3000 Niveaumat

- autodozowanie Ballinga jeszcze nie wiem :)

-grzałka Jager 200W

powiedzmy że dysponuję kwotą 10tyś ale nie chcę wszystkiego na raz kupić, akwarium planuję uruchamiać a maju a powiedzmy że od dziś mogę sprzęt kompletować.

Edytowane przez michal_natalia