Skocz do zawartości
Sebastian90

Nano reef 30l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na forum więc się przedstawie. Mam na imię Sebastian akwarystyka zajmuję się od 4 lat z tym, że słodkowodną. Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie akwarium morskie więc moje pytanie brzmi, czy warto na sam początek zakładać kostkę 30l aby sprawdzić czy dam radę? Czemu akurat 30l? Mały litraż małe wydatki w razie niepowodzenia mniejsze straty, a jak mi się uda to będę przerabiać 240l na morskie. Teraz tak na pewno będzie żywa skała oraz żywy piasek. Tylko chciałbym znać wasze zdanie na temat tego czy warto uczyć się na 30l czy gra nie warta świeczki.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj na forum :). To prawda, że małe akwarium morskie da się założyć dość tanio i utrzymać również, ale ma ono też sporo minusów. Brak miejsca jest oczywisty i nie będę się tutaj rozpisywał, ale poza tym w małym zbiorniku wbrew pozorom nie jest łatwo trzymać stabilne parametry, dozowanie preparatów trzeba prowadzić z aptekarską precyzją, podmiany wody również, każde "przedobrzenie" z ilością w małym baniaczku potrafi wywołać niezłą burzę.
Na Twoim miejscu, chcąc się podszkolić w morszczyźnie celowałbym w okolice 100 litrów. To jest taki litraż, gdzie jeszcze nie jest drogo, dostępny jest duży wybór sprzętu zarówno nowego jak i używanego w niskich cenach, a ilości zużywanych preparatów i energii też są znośne dla portfela. Z obsadą przy takiej pojemności też można więcej i bardziej kolorowo :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach