Skocz do zawartości
gpw2008

Centralny zmiękczacz wody

Rekomendowane odpowiedzi

Dom w trakcie budowy więc wszelkie rozwiązania możliwe

 

Planuje akwarium 700L z morszczyzną mam zrobione podejście kanalizacji w miejscu gdzie będzie akwarium

W domu planuje zainstalować centralny zmiękczacz wody oparty na żywicy okresowo regenerowanej solanką (tabletki)

 

I teraz problem czy podejście wody w miejscu gdzie będzie stało akwarium mam zrobić z wody kranowej czy tej zmiękczonej ?

Oczywiście w planie wszelka potrzebna filtracja RO itd. w miejscu gdzie będzie zbiornik oraz automatyczna (lub półautomatyczna) podmiana wody 

 

Nie mam doświadczenia z centralnymi zmiękczaczami i ich wpływem na parametry wody, szczególnie tej na potrzeby morszczyzny.

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stosując na końcu filtr RO+DI nie ma większej różnicy czy podasz na niego wodę zmiękczoną czy nie, i tak odfiltrowana zostanie większość rozpuszczonych substancji. Użyj dobrego filtra RO z odpowiednią baterią prefiltrów.
Gdybym miał robić podobną instalację u siebie, podciągnąłbym kranówkę do RO. Po co dodatkowo obciążać zmiękczać, jeżeli na końcu instalacji woda będzie tej samej jakości.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dom w trakcie budowy więc wszelkie rozwiązania możliwe

 

Planuje akwarium 700L z morszczyzną mam zrobione podejście kanalizacji w miejscu gdzie będzie akwarium

W domu planuje zainstalować centralny zmiękczacz wody oparty na żywicy okresowo regenerowanej solanką (tabletki)

 

Ja mam zastosowane w domu właśnie tego typu rozwiązanie. Mam podłączoną pod akwarium wodę zmiękczoną. Wszystko jest w porządku. Polecam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi 

Jak rozumiem oba rozwiązania są dopuszczalne bo efekt końcowy taki sam 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi