Skocz do zawartości

Siarkowski

Użytkownik
  • Zawartość

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

O Siarkowski

  • Tytuł
    Member

Ostatnie wizyty

133 wyświetleń profilu
  1. Siarkowski

    belka Odyssea

    Noooo nie, aneks kuchenny robi swoje i temperatura szaleje Pewnie w zimie będzie ok jakie wentylatory polecasz?
  2. Siarkowski

    belka Odyssea

    Chyba jest dobrze. Po wrzuceniu dwóch kostek NO2 spadło do 0,1. Poczekam jeszcze parę dni i zobaczę co dalej ewentualnie dorzucę jeszcze jedną. Dzięki Raff2022. Problem natomiast mam z temperaturą . W dni upalne sięga 28 stopni. Jaką optymalna temperatura powinna być ? Pozdrawiam
  3. Siarkowski

    belka Odyssea

    Hahahaha no wyciągnąłem z ciekawości....... A tak całkiem poważnie dzięki wielkie za poradę. Poczekam kilka dni zrobię testy i się odezwę. Pozdrawiam
  4. Siarkowski

    belka Odyssea

    Ok jedna kostka solowca wrzucona. Czy mam dolewać jeszcze bakterie czy pozostawić baniak samemu sobie i czekać ? Pytanko jeszcze o to " coś " na skale to pozytywne cholerstwo czy negatywne . Pozdrawiam
  5. Siarkowski

    belka Odyssea

    Witam serdecznie po dłuższej przerwie. Najpierw urlop potem dochodzenie do siebie po urlopie aż w końcu zalanie baniaka 3 lipca. I właśnie tu mam problem za cztery dni mija miesiąc od zalania i praktycznie nic się nie dzieje. Ale po kolei : sól - AQUARIUM SYSTEMS Reef Crystals Piasek - Aquaforest Bio Sand 7,5 kg x 2 Bakterie - SEACHEM Stability Madia : - Aqua Medic Coral Sand piasek żwir koralowy 5kg - AQUAFOREST LIFE BIO FIL - skała marko rocks Akwarium po prawie miesiącu funkcjonowania wygląda w zasadzie jak w pierwszym dniu oprócz jednej skałki którą coś zielonego zaczyna porastać a druga zaczyna się lekko żółcić lecz proces jest raczej powolny ( wiem kiepskie zdjęcia ). Oddzielnym tematem są testy. Pierwszy pomiar zrobiłem 22/07 i wyniki utrzymują się bez zmian do dnia dzisiejszego NO3 - 5 NO2 - 0,75 Co robić w tej sytuacji ? Dzięki i pozdrawiam. A tym z Was co są na urlopie życzę pogody i udanego wypoczynku
  6. Siarkowski

    belka Odyssea

    Tak to wygląda https://erybka.pl/product-pol-771-Zywa-skala-Odgazowana.html
  7. Siarkowski

    belka Odyssea

    Moja decyzja jest następująca. Czy słuszna sami oceńcie. Zgodnie z zaleceniami pojadę pomacam i kupię 30 % skały marco rocks i przykryje ją 70% " maczanki " o której wspomniałem wyżej. Bakterie, media i cyrkulacje w miarę ogarniam. Pytanie jednak mam co do oświetlenia czy świecić, jeżeli tak to jak czasowo to wygląda i z jaką mocą ? Za tydzień zaczynam urlop i zastanawiam się czy zostawić to ustrojstwo i niech się kręci czy zalać baniak dopiero po powrocie ?
  8. Siarkowski

    belka Odyssea

    Dzięki za informację przemyślę temat i dam znać co wybrałem. Ale nie myślcie sobie że to koniec jeszcze was pomęczę
  9. Siarkowski

    belka Odyssea

    Ok tylko czy sucha nie będzie zbliżona do ceny żywej? W Zabrzu cena wynosi 44 zł. Myślę że przy zakupie 25 kg. da się coś delikatnie urwać. Napisz proszę o jakiej suchej dobrej jakości mówisz.
  10. Siarkowski

    belka Odyssea

    Widzę, że moim pytaniem wzbudziłem żywą dyskusję i o to mi chodziło. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie się moim tematem i dostarczenie kolejnej porcji wiedzy. Rozważając wszystkie za i przeciw dochodzę do wniosku, że lepiej kupić żywą skałę. Może mniej niż planowałem ze względu na cenę, ale z czasem będę dokładał cegiełkę po cegiełce. Mieszkam w Krakowie i będę chciał się wybrać do Zabrza do eRybki mają w miarę rozsądną cenę. https://erybka.pl/product-pol-771-Zywa-skala-Odgazowana.html Czy ktoś był i czy polecacie. Chyba że w mojej okolicy znacie jakiegoś zaufanego dostawcę. Dzięki serdeczne.
  11. Siarkowski

    belka Odyssea

    Aranżacja bajeczna aż boję się zapytać o cenę .Jednak kusi mnie marco rocks ze względu na zasoby portfela. Jakie problemy miałeś?
  12. Siarkowski

    belka Odyssea

    Witam po dłuższej przerwie. Przez ten czas zgromadziłem praktycznie cały osprzęt z paroma wyjątkami. Pod koniec czerwca lub w połowie lipca chciałbym w końcu wystartować z baniakiem. Jak wspominałem wcześniej mam zbiornik 400 L. co nie napawa mnie zbytnim optymizmem w związku z ponoszonymi kosztami : ) - został po akwarystyce słodkowodnej. Przewertowałem forum i mam jeden dylemat związany ze skałą. Są zwolennicy i przeciwnicy zarówno suchej jak i żywej skały, każdy ma inne doświadczenia z tym materiałem. Na start kupiłem 3 opakowania żywego piasku - Aquaforest af bio sand 7,5 kg. o granulacji 0,5 - 1,5 mm. - myślę o cienkiej warstwie piasku. Problematyczny jest jednak temat skały ze względu na wielkości baniaka i związanymi z tym kosztami. Bynajmniej nie chodzi mi o to aby to były jakieś półśrodki bo z własnego doświadczenia wiem że co tanie to drogie jak z resztą mówi stare porzekadło. Bazując na waszym doświadczeniu chciałbym poprosić o informacje jak ten problem rozwiązać. Myślałem o 40 kg. i właśnie jak ją dobrać: - tylko żywa - tylko sucha -50/50 Gdyby w grę wchodziła sucha skała proszę o informację jaką firmę polecacie. Wiem że to odległy temat ale mam jeszcze pytanie związane z obsadą zbiornika. Ma to być podstawowe i proste w utrzymaniu życie dla typowego laika. Chciałbym wystartować bez odpieniacza białek i wiem że odsada musi być ograniczona. Jakie gatunki proponujecie i jaką ilość uwzględniając w tym bezkręgowce. Dziękuję, pozdrawiam i życzę miłego popołudnia.
  13. Siarkowski

    belka Odyssea

    Witam zapomniałem dodać ze razem z filtrem zamówiłem taki miernik, pewnie lichy ( szkoda że nie zapytałem przed zakupem ). Jakie najlepsze lub w miarę optymalne pomiary powinny być bo nie do końca ogarniam niżej zamieszczone skróty......na pierwszym zdjęciu rozumiem że EC to zasolenie ( us/cm to już dla mnie magia). Natomiast ppm to jakość wody z osmozy ? Dzięki
  14. Siarkowski

    belka Odyssea

    Jest już zamontowany więc przynajmniej z tym ustrojstwem problem z głowy. Zbieram kasę i będę kontynuował zakupy. Jesteśmy w kontakcie. Dzięki.
  15. Siarkowski

    belka Odyssea

    Właśnie dotarł do mnie filtr i już się zastanawiałem co do czego podłączyć bo instrukcja bardzo ogólna . Super schemat teraz wszystko jasne. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
×