Skocz do zawartości
draco1984

Nowy w świecie morskiej akwarystyki.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników FORUM. Akwarystyką słodkowodną zajmuję się już od 15 lat. Zapadła decyzja że zakładam akwarium morskie, i pomału mam zamiar kompletować wiedzę przede wszystkim, no i rzecz jasna sprzęt :). Pomału, ponieważ nie ukrywam ze nie mam możliwości wyłożenia na start 2 tyś zł. Ale krok po kroku do celu jakoś dotrę ;).

Jestem z Wrocławia i bardzo chętnie popisałbym z kimś z okolicy, może nawet jakieś instruktażowe spotkanie też wchodzi w grę. Zapewne nie jedno.

Fajnie byłoby gdyby ktoś mógł się podzielić jakimiś materiałami na temat morszczuków, bo znajdowane w necie informacje są zazwyczaj szczątkowe, i nie wyjaśniają wszystkich aspektów zagadnienia :). Więc jakieś kompendium wiedzy mile widziane :).

Dzięki z góry!

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Zacznij od planowania zbiornika czyli od wielkości jakie masz możliwości a resztę się da dobrać.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Na początek myślałem o zbiorniku 80l. Wiem że jest to nano, i utrzymanie takiego zbiornika jest trudniejsze niż dużego - to zresztą wiem też z doświadczenia słodkowodnego ;). Zastanawiam się też czy w takim zbiorniku jest sens wydzielać jego tylną część na mini sampa?. Myślałem tez o rozwiązaniu typu samp za zbiornikiem (typowo przelewowa kaskada pojemności 15-20l). Jakie rozwiązania są lepsze? Chciałbym za dużo wiedzieć na raz :D. Dlatego prosiłbym o wszystko co macie do czytania na ten temat :D (żądny i głodny wiedzy).

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Panel z tyłu jest jak najbardziej ok z tym że pamiętaj że odgradzając część zbiornika tracisz w nim głębie i pojawia się problem z ustawieniem skały w wąskim zbiorniku (sam to przerabiałem) pisałeś też o umieszczeniu za tym zbiornikiem drugiego pełniącego rolę "kaskady" napisz dokładniej jak to ma wyglądać może jakiś rysunek?