Skocz do zawartości
Marsar

Pierwszy morski zbiornik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przymierzam się do założenia pierwszego morskiego zbiornika. Akwarium będzie nie duże około 130L i mam do was jako specjalistów kilka pytań. Jakiej mocy Falownik, jaki filtr kaskadowy, jaki odpieniacz też najchętniej bym użył jakiegoś kaskadowego, ile skały do takiego zbiorniczka i co najważniejsze jakie oświetlenie. Bo jak dobrze zrozumiałem to grzałke dobiera się tak jak do słodkowodnych zbiorników. Dziękuję za pomoc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj :)

Sama jestem początkującym akwarystą. Przy każdym filtrze kaskadowym, odpieniaczu czy grzałce pisze do jakiego litrażu zbiornika mają zastosowanie. Skomponuj sobie taki zestaw i wtedy go tutaj przedstaw. Wszystko zależy od tego co tych chcesz np. czy ten odpieniacz ma siedzieć wewnątrz akwarium czy na zewnątrz itd.

Jeżeli będziesz tylko czekał na propozycje to zaraz będzie tutaj niepotrzebna dyskusja i może być niefajnie. Tutaj jest wielu dobrych specjalistów i warto posłuchać ich rad, ale najpierw trzeba coś dać z siebie.

Pozdrawiam serdecznie 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr : TIdal 110 / Fzn3

Odpieniac : tunze 9004 ( taki mi też doradzono, i odradzono kaskadowych) myślę że nic lepszego nie ma w tej cenie 

Skały tak dużo aż wizualnie będzie CI się jeszcze to podobac :) 

Oświetlenie : takie na jakie CIę stać, nie mniej niż 100w nie więcej niż 200w. 

Falownik np glamorca gp2 

NIe napisałeś nic o swoich preferencjach i oczekiwaniach więc odpowiedz ogólnikowa :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się