Skocz do zawartości
Matheo

Start prawie od zera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tutaj nowy, swego czasu miałem akwaria słodkowodne ale ostatnio coraz bardziej chodzi mi po głowie morskie. W związku z tym że jestem zielony w tej dziedzinie chciałbym zaczerpnąć informacyjnie fachowców. I tak pierwsze pytanie bo nie chce się rzucać od razu na głęboką wodę i chciałbym zacząć od czegoś mniejszego mam szkło że słodkowodnego 54l czy ono się nada? 2. Porady w sprawie sprzętu co bym potrzebował tzn jaki filtr, jakie oświetlenie, falowniki itd. Chodzi o sprzęt sprawdzony a nie jakiś chińczyk. I ogóle porady co i jak po kolei? Z góry dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam , temat dość często poruszany i ciagle te same pytania . Jak trochę poszperasz to znajdziesz wszystko . 

Szkło się nada , dokup filtr osmozy plus diy , miernik tds , sól , lampe Led tak z 40-50W bo t5 zbyt długie jeśli to standardowy zbiornik . Kaskadę fzn 3 lub coś jeszcze większego , falownik jebao ow4 lub Aqua medic 4.0 lub Tunze 6040 lub Karolinę nano . Dolewkę i zbiornik na nią może być Tunze i jakiś karnister. Żywą skałe , piach jeśli chcesz i jeszcze coś do mieżenia zasolenia . To na początek 

Do kaskady wstać sera siporax i watę , film bakteryjny możesz ściągać przez skimer w zależności czy kupisz do kaskady , czy osobny . Odpieniacz nie potrzebny i można tak wymieniać bez końca , ale to nic nie da jeśli nie poczytasz o co w tym wszystkim chodzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź na pewno przejrze wątki na forum jakie mnie interesują żeby zgromadzić jak największą wiedzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach