Skocz do zawartości
fntie

Akwarium morskie 30l. Jak się za to zabrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy na tym forum, także na początku chciałbym wszystkich bardzo serdecznie przywitać :)
Akwarystyką zajmuję się już od prawie 5 lat, jednak jeszcze nigdy nie miałem okazji na spełnienie swoich marzeń związanych z akwarystyką morską. Uważam, że te wakacje, w które mam więcej czasu to świetna okazja, żeby zabrać się za postawienie nowej solniczki.
Zdaję sobie sprawę z tego, że tak małe akwarium nie daje wielkich możliwości, a także stwarza bardzo wiele problemów dotyczących utrzymania stabilnych warunków. Mam nadzieję, że moje doświadczenie z słodkowodnego środowiska choć trochę w tym pomoże.
Na początku chciałbym przedstawić Wam plan całego przedsięwzięcia.

Akwarium wykonane będzie na zamówienie o wymiarach 40x28x28cm, co daje ponad 30l. Do tego kaskada, myślałem od FZN-3, jednak nie mam pojęcia czy nie będzie ona jednak za mocna do takiego akwarium. Za ogrzewanie odpowiadać będzie jakaś mała grzałka, za chłodzenie dwa wiatraczki komputerowe. Całość podpięta pod jakiś DIY sterownik, żeby zachować stabilną temperaturę. Niestety nie znam się na oświetleniu akwariów morskich, więc tutaj prosiłbym o Waszą pomoc. Może jakieś konkretne linki/nazwy produktów?

Na początku zastanawiałem się też nad budową akwarium z przegrodą, stwierdziłem jednak, że to zbyt wielkie marnotrawstwo miejsca. Chyba mam trochę racji? :)

Pytań podczas tego tematu będzie z mojej strony pewnie masa, później założę nowy z fotorelacją.

W tak małym zbirniku nie zamierzam oczywiście trzymać ryb, tylko korale + krewetkę czy inne stworzenie nierybiaste :P

Czas na pytania do Was. Co jeszcze powinienem wiedzieć i co będzie potrzebne. Poza cierpliwością i tak postawowymi rzeczami jak sole, testy etc.
Jestem z Kalisza, także bardzo chęnie poznałbym fascynata morszczyzny z tych okolic :)
Na razie to tyle.
Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach