Skocz do zawartości
drzefkovitsh

Nowe akwarium - jaka szafka/lampa/folia?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Planuję zakup akwarium morskiego o wymiarach 100x50x50. Jestem kompletnym laikiem w sferze akwarystyki, więc chciałbym Was prosić o drobną pomoc.
Po krótce chciałbym przedstawić z czego będzie się składać zestaw:
- szkło full OW 8-10mm
- 3-komorowy sump ok. 90 cm
- zbiornik retencja z pompką
- odpieniacz Deltec (jeszcze nie wiem jaki model)
- pompa New Jet 2500 l/h
- pompy cyrkulacyjne Hydor 2szt.
- lampa Maxpect Razor 160W

Zastanawiam się na jakiej wysokości powinno stać akwarium, czyli jaka powinna być wysokość szafki. Dowiedziałem się, że standardowo jest to 70cm, ale z uwagi na fakt, że akwarium będzie stać obok stołu (zaraz obok jego krótszego boku), a stół ma wysokość 80cm, chciałbym aby akwarium stało na wysokości przynajmniej 90cm. Czy taka wysokość szafki Waszym zdaniem będzie OK i czy zestaw będzie się dobrze prezentować?

Kolejna sprawa - chciałbym się Was poradzić, która lampa będzie lepsza: Maxpect Razor 160W czy Zetlight QMAVEN 6600 200W? Poczytałem na forach i raczej skłaniam się ku Maxpect, ale czy ten Zetlight nie będzie jaśniejszy? Czy ktoś miał bezpośrednią styczność z obiema lampami i może doradzić/porównać jak jest z jasnością/mocą oraz funkcjonalnościami obu lamp?

Ostatni temat to oklejenie tylnej szyby akwarium. Również trochę się naczytałem na forach na ten temat i chciałbym się osobiście poradzić. Biorę pod uwagę folię w kolorze ciemnoniebieskim lub ewentualnie czarnym. Ale patrzyłem na różnego rodzaju fototapety i znalazłem na allegro aukcję, na której można zamówić wydruk własnej grafiki. Byłaby to tapeta lateksowa. Jako grafikę chciałbym użyć coś takiego:

underwater-e1372721977801.jpeg

lub

011643676_prevstill.jpeg
oczywiście bez napisu pond5 wink.png

Myślicie, że to dobry pomysł z tą fototapetą, czy jednak pójść w sprawdzone rozwiązania - ciemnoniebieska lub czarna folia?

Z góry dziękuję za porady!

Pzdr