jjablonski 1 Zgłoś odpowiedź Napisano 7 Listopad 2011 Miał ktoś to cudo (Chaetodon fasciatus ) ? http://pl.reeflex.net/tiere/470_Chaetodon_fasciatus.htm Jakieś doświadczenia? Podobno tnie aiptasie i LPS a SPS-y odpuszcza. Co wy na to ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zegeye 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 10 Listopad 2011 (edytowane) Przepraszam że odpowiadam w twoim wątku choć nie mogę wnieść do tematu nic konkretnego. Nie mam doświadczenia w trzymaniu tych ryb. Ale myślę że niewielu z nas akwarystów w Polsce ma takie doświadczenie. Te ryby jak popatrzysz po naszych zbiornikach nie są zbyt popularne. Właścicieli FO na forum jak na lekarstwo A do rafy ludzie się boją wpuszczać. Odezwałem się bo to są jedne z moich faworytów (chetonikowate) i sam chętnie zapakowałbym do swojej rafy kilka sztuk 8-) Ten twój nie jest w moich typach. Ja myślę o Ch. mellanotus i o Ch. milliaris. W dalszej kolejności o Ch. tinkeri i burgesi. Jak widzisz głownie wybieram spośród tych które w róźnych opracowaniach opisywane są jako planktonożercy. Choć przy każdym jest adnotacja o możliwości skubania polipówh korali. Tak naprawdę pewnie trzeba kupić i przetestować na swoim zbiorniku żeby się przekonać. Do tego dochodzą jeszcze preferencje i sosób zachowania konkretnegoo osobnika. Dodam jeszcze że ja probuję znależć jak najwięcej zdjęć danego gatunku ''z natury'' . Nawet na serwisie który podlinkowałeś można zobaczyć w jakim otoczeniu przebywa dana ryba. Jak fotka pokazuje Chetonika nad acroporą to wiadomo że tego można odpuścić. Ale popatrz np. na jednego z moich ulubieńców Chaetodon mellanotus. Wszystkie foty na reeflex-ie pokazują go w otoczeniu korali miękkich.... To już może nam trochę powiedzieć o tej rybie jak myślę. Na razie nie jestem w stanie (finansowo) nabyć nowych ryb, ale jak nadejdzie lepszy czas, to Ch. mellanotus pójdzie na pierwszy ogień Wtedy zdam jakąś relację już bogatszy w doświadczenie. pozdrawiam Zbyszek Edytowane 10 Listopad 20