Skocz do zawartości
szav

Szczegółowa porada

Rekomendowane odpowiedzi

Witam akwarystyką zajmuję sie od 20 lat, akwarystyka słodkowodną.

Chciałbym spróbować akwarystyki morskiej w 600l akwa, lecz jestem zupelnie zielony w tym temacie,

Przegladam cześciowo forum i jest w nim wiele ciekawych rzeczy lecz z większości nic nie rozumiem.Chcialbym abyście koledzy pomogli mi w szybkim zorientowaniu co z czym się je, filtry oświetlenie, elektronika, co i jak do czego i po co.

Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

Pozdrawiam, Paweł.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

może poczytaj troszkę a później zadawaj bardziej szczegółowe pytania bo te brzmi w stylu wiem że to jest auto ale co dalej;]

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

ok więc,

-jaki osprzet, chodzi o filtry, pompy, czujniki, odpieniacze i napowietrzacze

- jeśli można to czy mógłbyś mi wytłumaczyć jaki typ i dlaczego jest to tak ważne, w akwarium słodkowodnym nie potrzebowałem, aż tylu parametrów do kontroli, wystarczyło np niwelowanie samego ph, jak i odazotowianie i flora byla na poziomie takim zebym mogl spokojnie rozmnażać większość z gatunków, a zajmowałem sie pielegnicowatymi.Dodam iż mieszkam na mazurach wiec woda jest w miare miekka.

- jaką firmę polecasz, żebym nie musiał przepłacać, bądź w co warto zainwestować, żeby nie stracić na florze.

przypominam akwa o wym 200x50x60, z tego co w niektórych postach wyczytałem, może być to trochę za płytko.

- czuje ze jestem w lesie, widziałem również różne typy metod filtracji, którą z nich polecacie.

Akwa chce przyszykowac dla ryb z gatunku "Dendrochirus zebra", oraz "Pterois radiata"

- ile czasu i za pomocą jakich preparatów, buduję sie flore bakteryjną akwarium, i od czego zaczać po zalaniu wodą... jakich preparatów uzyc bądź sposobów do pozbawienia wody niekorzystnych parametrów.

??? to na początek, jak złapie podstawy, dalej sobie poradze

Z góry dziękuję za pomoc może dla was w banalnych pytaniach, a dla mnie nurtujących.