Skocz do zawartości
Bonson

Jakie są koszty i osprzęt do akwarium morskiego 450 l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem początkującym akwarysta chciałbym założyć akwarium morskie o pojemności 450l i chciałbym się dowiedzieć jakie z tym są związane koszty i spis sprzętu potrzebnego do startu.
Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I do tego co miesiąc 1zł/l przez pierwszy rok. Potem spada, nawet do 50gr/l

Rozważ odkupienie używanego akwarium

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.11.2022 o 23:38, Bonson napisał:

spis sprzętu potrzebnego do startu.

Akwarium z kominem dłuższe niż szersze a niższe niż szersze oraz sump 2-3 komorowy

Lampa led około 300W  lub t5 6 bądź 8 x54 o ile długość akwarium będzie pasować do długości lamp.

Pompa obiegowa bez sterowania 3-4 tysl/h lub ze sterowaniem 6-8tys l/h.

Cyrkulator x 2 lub 3 najlepiej regulowane z opcją falowania. Wydajność pojedynczego około 10tys l/h. 

Skaĺa bądź odpowiednio ją zastępująca filtracja czyt. media filtracyjne o odpowiedniej porowatości.

Woda RODI i sól.

Refraktometr.

Wiedza.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
W dniu 8.11.2022 o 06:07, mazmaciek napisał:

Poszukaj na you tube, jest kilka filmów na ten temat 

To po co wogóle tu jesteś? 

Ktoś się zapytał,  a nie umiesz odpowiedzieć tylko kierujesz na samo dno dna . Wcale się nie dziwię,  że już nikogo konkretnego nie ma na forach . Bo syf jest . Przetestowałeś to co na YouTube polecają ? Wiesz że mają kasę za dobre opinie ? , że większość baniaków nie ma opisanych problemów,  bo jak skoro kasę dostał to musi dobrze działać.  

Współczuję,  takiego podejścia.  Poczytaj  , popróbuj i potem pomagaj , podsuwaj linki i bierz odpowiedzialności za to co robisz . 

W dniu 8.11.2022 o 09:49, Bart1996 napisał:

+-40zl/1l 😉