Skocz do zawartości
Pawku

Projekt Sump-a

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że przyszedł czas na zaprojektowanie Sump-a piszę temat z prośbą o pomoc :) Niestety nie mam doświadczenia w projektowaniu więc proszę o poradę czy projekt z załącznika ma rację bytu.

sump 2020.png

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

ja bym zmniejszył komorę na odpieniacz no chyba ze taki wielki masz zamiar mieć :)

i przegroda przed pompa obiegowa jest za wysoko tak 23,5-24 cm powinna mieć 

Edytowane przez azgar

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
2 godziny temu, azgar napisał:

ja bym zmniejszył komorę na odpieniacz no chyba ze taki wielki masz zamiar mieć :)

i przegroda przed pompa obiegowa jest za wysoko tak 23,5-24 cm powinna mieć 

Komora odpieniacza jest tak na prawdę na zapas. Chce wystartować bez. Załadować w tę komorę kilka litrów siporax-u i zobaczyć czy będzie potrzebny odpieniacz.

Co do tej przegrody. Jeśli będzie DSB ok 10-11cm to wystarczy na refugium 12,5-13 cm?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

To duzo zależy co chcesz w akwarium mieć, jak chcesz glony do zbijania azotanów to ja bym sobie darowali dał lepiej więcej siporaxu

A może zamiast odpieniacza rollermat ? jak zastanawiasz się czy będzie potrzebny tylko odpieniacz warto mieć w razie czego tak po prostu w domu.

Ps. cichego podpytaj on tam już to testował i zna się tylko pisać nie lubi :D ja np miałem podobny plan jak ty wystartowało to ale dsb i refugium oberwało prawdopodobnie niesłusznie (coś się działo złego po przeprowadzce w akwarium w skrócie) i zlikwidowałem to a w tym miejscu mam szczepkarium.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
7 minut temu, azgar napisał:

To duzo zależy co chcesz w akwarium mieć, jak chcesz glony do zbijania azotanów to ja bym sobie darowali dał lepiej więcej siporaxu

A może zamiast odpieniacza rollermat ? jak zastanawiasz się czy będzie potrzebny tylko odpieniacz warto mieć w razie czego tak po prostu w domu.