Skocz do zawartości
wiesiektbg

Jaką firmę kurierską wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Wiitam wszystkich...

Posta tego piszę - z jednej strony - co by ostrzec użytkowników tego forum (w końcu forum ma takze temu służyć) przed korzystaniem z usług jednej z firm kurierskich (pomarańczowo-czerwoną) - a z drugiej strony chciałem sie dowiedzieć, z usług jakich firm korzystacie i jakie macie z tym związane doswiadczenia. 

Moje "przygody" ze wspomnianą firmą zaczęły się, od czasu, kiedy chciałem sprawdzic zawartosć przesyłki przy kurierze - takie mam prawo, a niektórzy wysyłający wprost tego żądają. Kurier - notabene niezbyt miły gość - zbulwersował sie wielce, bo on jest w pracy i nie ma czasu na głupoty, a uszkodzenie mogę zgłosić pózniej. Od tej pory zaczęły sie problemy. Kiedy tylko mialem przesyłki z tej firmy, to zawsze docierały po czasie przewidzianego doręczenia, czasami na następny dzień. Szczytem było to, że kurier zniszczył paczke (ciekawe, co z nia robił) nie racząc mnie o tym powiadomić zwrócił paczkę do rozdzielni. O fakcie dowiedzialem sie dopiero od osoby wysylającej, która - po moim info, że paczka nie dotarła o czasie - zadzwonił do firmy kurierskiej. 

Wygląd ana to, ze ludzie pracujacy w tych firmach mają nas za frajerow z których nic, tylko doić kasę, a odpowiedzialnosci za powierzone im nasze mienie żadnej. Nawet zwykłego przepraszam. Następnym razem 10 razy sie zastanowię, zanim zamówie kuriera, no ale czasami trzeba, dlatego proszę Was o radę - szanowni forumowicze - z czyich uslug korzystać, a z czyich nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trafiłeś po prostu na kiepskiego kuriera i nie sposób winić za to całej firmy. Zgłaszałeś te sytuacje gdzieś wyżej?
Problemy z otwieraniem przesyłki przy kurierze wynikają zazwyczaj z tego, że większość o ile nie wszyscy kurierzy mają za dużo paczek/zbyt duży obszar i się spieszą ze wszystkim, a strata choćby tych dwóch minut przy każdej paczce gdy do rozwiezienia jest ich powiedzmy setka to ponad 3 godziny opóźnienia.
Jestem zdania, że wszystko zależy od człowieka i z każdym można się dogadać. Kiedy zamawiam coś co może ulec uszkodzeniu (elektronikę, świetlówki, sprzęt etc.) to zawsze PRZED podpisaniem protokołu odbioru mówię kurierowi o co chodzi i pytam czy nie będzie problemu z tym, żeby poczekał aż otworze przy nim paczkę. Gdyby okazało się, że coś jest uszkodzone to musiałby przyjeżdżać do mnie drugi raz, żeby spisać protokół szkody i straci znacznie więcej czasu niż te ~2 minuty. Taka argumentacja najczęściej dociera i kurier nie robi problemów, a ja podpisuję odbiór i otwieram. Gdyby się nie zgodził to niech zabiera paczkę z powrotem na sortownię.

Inna sprawa jeżeli od razu widzę, że paczka ma uszkodzenia na zewnątrz, wtedy przydaje się znajomość prawa przewozowego. Art. 74. ust. 1. ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe:

Cytat

Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona.

Wtedy NIC nie podpisuję, otwieramy paczkę z kurierem i dopiero po sprawdzeniu czy zawartość przetrwała  nienaruszona potwierdzam odbiór, w przeciwnym wypadku spisujemy protokół szkody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ubaw... Wiedząc, że paczka została prze niego uszkodzona, podpuściłem gościa. Chciał mi ja przekazać, jak by się nic nie stało. Kiedy oznajmiłem, ze paczka jest uszkodzona, zaczął rżnąć takiego głupa, że szok. Szczytem bezczelności było stwierdzenie, ze paczka dotarła w dniu doręczenia.... Nawet kiedy już się wydało "co i jak", gościu nadal rżnął głupa- żadnego przepraszam. Oto komu ludzie powierzają swoje mienie. NIGDY WIĘCEJ DHL!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zależy od kierowców a nie od firmy. Jak by się więcej ludzi odezwało to byś zobaczył,że wielu będzie chwaliło tą firmę u siebie, a inni wprost przeciwnie.

Niestety nie ma idealnej firmy kurierskiej, ale czasami kierowcy potrafią być uprzejmi i ugodowi. Czasami można naprawdę się jakoś porozumieć, a czasami nie ma z kim gadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bez powodu kurierzy się często zmieniają na rejonach, część nie wytrzymuje tempa, inni nie są zadowoleni z zarobków, a jeszcze inni się po prostu nie nadają jak w opisywanym wyżej przypadku.
U mnie jak do tej pory najlepiej współpraca układa się z UPS oraz DPD. Z tą ostatnią przede wszystkim dzięki kurierowi z którym można było się po ludzku dogadać, do tego był wybitnie punktualny (jak na kuriera :), zawsze między 10 a 11), nie robił problemów z otwieraniem paczek, czy nawet z odbiorem gdzieś na drodze, kiedy akurat nie było mnie w domu. Był rekordzistą chyba bo przepracował ponad 2 lata. Od około miesiąca jest już inny kurier i raz wpada o 9 rano, a innym razem po 15, do tego nie zawsze chce mu się poinformować, że będzie. Firma ta sama, inny człowiek i już zupełnie inne wrażenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×